måndag 24 januari 2011

Vart tar mitt sunda förnuft vägen?

Ny vecka och nya tag med både träning och mat! Jag har bestämt mig för att det ska gå lite bättre än förra veckan. Det är illa att man är född godisgris.
Körde 45 minuters styrketräning idag: mage, armar och bak, helt enligt planen. So far so good! Hoppas dte kommer kännas lite imorgon. Nu har det precis slunkit ner lite kycklingwok och jag har landat i soffan med datorn i knäet.
Hittade förresten den här artikeln på Aftonbladet precis.
Bilden är som sagt från aftonbladet.se/kropphalsa

Jag har världens sämsta kritiska tänk när det kommer till alla typer av ”träningshemligheter”. Jag vet ju vad som gäller: bra mat och mycket träning, både kondition och styrka. Hårt arbete med andra ord, inget annat funkar! Ändå vill jag gärna läsa alla sådana artiklar för att jag på något sätt inbillar mig att det finns någon genväg till en stark och vältränad kropp som jag missat som de tar upp i just DEN artikeln. Alltså kastar jag mig över alla artiklar med rubriker som ”Fixa strandkroppen på bara en timme i veckan”, ”Bli av med magfettet nu!”, ”Trolla fram sexpacket med tre enkla övningar” i tron om att jag kommer bli vältränad bara av att läsa dem
Om jag tänker bli medlem i Aftonbladet Plus en månad bara för att läsa om dessa hemlisar? Självklart! När det gäller strandkroppen tar jag inga risker. Kanske har just DEN artikeln något supertips…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar