söndag 23 januari 2011

Knivshopping

Dagen inleddes med en brunch med syrran och Peter på Café Gustav Adolf. Ett lysande val med tanke på min ”diet”. Eller inte…Gott var det i alla fall. Efter brunchen begav vi oss till Cervera för att köpa knivar. Nedan ser ni resultatet av vår lilla shoppingtur. En Anders Petter-kniv i serien Backaryd. Jag vill tacka hela fam Sjöberg Jr för kniven eftersom den köptes med det presentkort som jag och Martin fick av dem i förlovningspresent. Tack så mycket!

Allkniv15 cm

Nu har jag funderat klart på hur jag ska försöka optimera nästa vecka ur träningssynpunkt.
Måndag: Promenad fram och tillbaka till mamma och pappa, uppehåll där för styrka: armar, mage, rumpa.
Tisdag: 6 km löpning + styrka ben
Onsdag: Vila
Torsdag: Samma som måndag
Fredag: Vila
Lördag: 6 km löpning
Söndag: Eventuellt promenad

Kommande vecka blir det alltså lite mer fokus på styrkan än vad jag haft innan men jag känner att det också är viktigt, speciellt nu när jag faktiskt är lite snabbare i löpningen än väntat. Veckan efter tänkte jag göra tvärtom, mer fokus på löpning och mindre på styrkan. Vi får väl se hur det hela känns och behövs det får jag justera under tiden.
ps.SVT lever verkligen upp till mina förväntningar som en urusel TV-kanal. 20 minuter in i dokumentären hade de visat samma bilder på tanten säkert 15 gånger. Dessutom var det värdelös kvalitet på vissa delar av dokumentären eftersom det såg ut som de hade filmat en TV som stod och gick. Jag somnade ifrån den innan halva hade gått och det är inte så jättebra betyg. Lägg ner SVT på studs! d.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar