onsdag 26 januari 2011

Recept efterlyses

Jag älskar mackor i alla former. Jag skulle kunna äta 10 mackor om dagen bara för att det är gott. Det funkar emellertid inte att käka massa mackor om man ska undvika kolhydrater. I alla fall har jag hitintills köpt Nettos ”Viking-bröd” som innehåller en hel del bra saker (hela korn och surdeg tex). Det är absolut gott men nu börjar jag tröttna. Jag vill gärna ha något annat bröd som är nyttigt. Lingongrova, Frökusar och allt vad de heter går bort direkt, de är inte alls så nyttiga som de vill ge sken av.
Det jag behöver just nu är recept! Förslag på nyttiga brödrecept mottages mycket tacksamt! Jag tänker helt enkelt provbaka bröd/bullar tills jag hittar The Recept på nyttigt bröd. Förslag någon? Släng gärna in en länk ifall ni inte orkar skriva hela receptet. Det skadar ju inte om det är hyfsat lättbakat och inte behöver skållas och vila och jäsa fjorton gånger innan det blir bröd av det. Om ni hittar recepten så provbakar jag och recenserar, deal?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar