måndag 24 januari 2011

Bra funktion

Nu när jag letar lite GI-vänliga recept har jag insett att i princip alla recept bygger på att man äter någon form av kött med någon form av kolhydrater (pasta, ris, potatis). Därför blev jag positivt överraskad när jag kikade in på Tastelines sida (www.tasteline.com). I högermenyn kan man helt enkelt välja att få fram deras lista med GI- och smalmatsrecept. Väl på denna sida väljer man precis vilken typ av recept man vill få fram; smalt med fisk, smalt med kyckling, GI, smala efterrätter mm. Kanonbra! Det underlättar verkligen variationen och GI-tänket när man mer eller mindre blir serverad en massa lämpliga recept! I veckan ska det bland annat provas blomkålsgratäng och smal texmexsoppa. Återkommer med recension!
Nu ska jag packa ner skridskorna eftersom det är skridskoåkning jag ska ägna mig åt i 1,5 h imorgon på skolan. Lärarvikarie är helt klart det glassigaste jobbet jag haft.
Tack för det Tasteline!

1 kommentar: