tisdag 25 januari 2011

Jag kanske håller på att bli flummig?

Rundan gick ganska bra, tiden blev helt okej men jag var ganska flåsig tyckte jag. Styrkeövningarna för benen som var tänkta att göras efter rundan fick jag dock hoppa eftersom jag hade väldans ont i låren. Lång stretch fick räcka. Förstår inte riktigt vad som hände, det var ju baken jag tränade?!

Imorgon var det vila inplanerat men eftersom jag troligen får stryka lördagens löprunda till förmån för jobb så tänkte jag försöka få in något träningsliknande (som  inte involverar lår). Surfade in på Friskis & Svettis hemsida för att kolla in vårschemat och hittade passet Kii-Balans. Passet beskrivs som följande: "Ki Balans är ett frigörande, fokuserat och mjukt pass med betoning på funktionell styrke- och rörlighetsträning." Egentligen låter det lite för flummigt för min del (och det blir värre, vad sägs om det här: "Vi tränar med fördel barfota och passets alla övningar är en strävan efter närvaro och medvetenhet om kropp och andning"?) men jag tänker ge det ett försök och sen får vi se.

Nu tänker jag slänga mig i soffan och läsa Guillous (ursäkta stavningen som säkert är fel) "Den demokratiske terroristen" tills handbollen kör igång.
So long kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar