lördag 8 januari 2011

Skåneväder!

Knappt har man hunnit packa ner julen förrän snön också ska bort tydligen! Suck…idag har vädret varit väldigt typiskt skåneväder med gått trist dis, regn och blåst.
Dagen började extremt tidigt, 04:40 ringde min klocka, med att jag skulle ge mig av till en ÖoB-butik för att inventera. Detta ska jag göra mellan 6-10 (11 idag eftersom det var första gången) i olika butiker i Skåne några gånger till under de kommande två veckorna. För att jag inte skulle gå och lägga mig och sova när jag kom hem igen bokade jag in en löprunda med Corre till 12-tiden.
Det var tur att jag inte såg att det regnade innan jag gav mig ut för då hade nog risken att jag stannat inne varit stor. Vi tog oss i alla fall ut och joggade 4,8 km. Det började med att vi båda trampade i en stor vattenpöl (snarare än mindre ocean) och blötte ner både strumpor och skor totalt. Humöret sjönk lite efter det och när vinden kom rakt emot en och skvätte regn i ansiktet var jag lagom glad kan jag säga.
När jag kom hem hoppade jag rakt i duschen och glömde allt vad både magövningar och stretch heter. Men, men...det får blir en annan gång.
Skärmdump från iform.se/route över vår lite udda runda idag.
Udda eller inte, 4,8 km fick vi i alla fall ihop.

En roligare grej än genomblöta skor är att jag och Corre har bokat in oss på massage. Tisdagen den 18 blir det 30 min ryggmassage för oss, härligt!
Nu börjar tröttheten göra sig rejält påmind och jag tror att det blir en liten tupplur snart om jag inte ska somna kl 20 ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar