torsdag 6 januari 2011

Lite träning blev det allt!

Imorse snöade det för fullt så jag trodde att jag och Corre skulle behöva ställa in vår planerade löptur men under dagen har det avtagit så vid 15-tiden gav vi oss ut på en liten runda. Det blev ca 3,8 km på tiden 23:30. Tiden är faktiskt ganska oviktig, det är en runda jag nog inte kommer springa så ofta och vägarna var bitvis både snöiga, isiga och slaskiga eftersom det knappt var plogat. Dessutom sprang vi och småsnackade hela tiden så umgänget var mer prioriterat än själva löpningen. När jag kom hem kände jag att jag kunde tagit i lite till (så känner jag alltid om jag inte är helt slut) och la mig därför på golvet och körde lite av mitt magövningsprogram. 25x3 situps, plankan på båda sidor och ”vanlig” i 45x3 sekunder per sida, dvs totalt 6 min och 45 sek statisk magövning, puh! Jag gjorde en övning till men den är nästan omöjlig att förklara så det får vara. Nu är jag i alla fall rejält trött i magen.
Vanlig planka...


och sidoplanka. Jobbiga men effektiva!

Det blir ju som sagt inget ”GI-ande” för min del, i varje fall inte så mycket, men jag tänkte baka en GI-kladdkaka som jag ska njuta av på lördag. Receptet finns på http://www.tasteline.com/Recept/GI-chokladkaka_utan_mjol. Som jag förstått det av kommentarerna är den väl inte riktigt som ”vanlig” kladdkaka, inte så konstigt egentligen, den innehåller ju inget mjöl. Vi får väl se hur den smakar, recension kommer på söndag.
Nu blir det matlagning, fläskfilégryta med svamp och soltorkad tomat och till det fullkornspasta, yummy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar