tisdag 4 januari 2011

Madde - träning 0-1, Madde - godsaker 1-0

Dessa frestelser…suck. En kollega på H&M hade med sig allt överblivet julgodis så att vi kunde äta upp det åt henne. Bordet var dukat med polkagrisbräck, mörk choklad med blåbär, rocky road, saffransskorpor, marshmallows och nötter. Om jag ändå inte vore en godisgris! Jag gjorde mitt bästa för att låta bli och lyckades minsann också trots lite trugande. Istället knäckte jag två valnötter och tog en clementin. Man klarar att stå emot mycket mer än man tror bara man har bestämt sig och är motiverad. (Jag satt och tänkte ihärdigt på bilden av Victoria’s Secret-modellerna som finns i inlägget under :-P)
När jag kom hem drog jag på mig skor och träningskläder och sprang samma runda som igår, dvs 4,1km. Jag ojade mig lite över tiden igår och sa att det i alla fall bara kunde gå bättre. Haha, så fel jag hade. Idag stannade klockan på 28:33 dvs exakt en minut SÄMRE än igår. Jag har absolut ingen aning om hur det gick till. Det kändes inte så jobbigt tyckte jag även om jag en bra bit hade rejäl motvind. Kanske sänkte jag tempot lite väl mycket och att det var därför det inte kändes så farligt…nåja, det var bakslag nummer ett och jag är beredd på fler. Å andra sidan klarade jag frestelserna på jobb så det går väl på ett ut.
Nu ska jag göra ett litet fruktfat på de överblivna frukterna sen söndagens.
p.s Kollade upp lite om GI-metoden igår…jag har inte bestämt mig än men det lutar åt ett ”nej”. Förklarar i ett senare inlägg när jag snokat klart. D.s

1 kommentar: