måndag 3 januari 2011

Det kan iaf bara gå åt rätt håll!

Om vädret var OK lovade jag mig själv igår att jag skulle ge mig ut på en löprunda idag. Vädret gick sannerligen inte att klaga på så det vara bara att ge sig ut. Några minus, strålande sol och vindstilla, bättre kan det knappt bil i januari månad. Det enda jag möjligen skulle kunna klaga på var att det var lite för fint väder. Jag ville hellre titta på utsikten än att koncentrera mig på löpningen. Det blev i alla fall 4,1 km och tiden stannade på mindre fantastiska 27:33 min. Tiden spelar iofs ingen roll, jag stannade och fotade några (alldeles för många) gånger och glömde pausa löparklockan vissa gånger, dessutom var det en del isiga partier som sänkte farten från hyfsat jogg-tempo till pensionär som är rädd för att halka-tempo. Det enda som är bra med tiden är den från och med nu bara kan bli bättre. Jag kommer att utgå från denna tid och köra samma runda ungefär en gång i veckan så att jag kan se hur jag förbättrar mig.




Det är svårt att inte titta när man springer mitt i det här fina landskapet!

Nu ska jag snoka runt lite om GI-metoden och se om den är något för mig. Nej – jag tänker inte börja banta men om jag ska träna vill jag även äta så att jag får bästa möjliga resultat. Jag anar dock att det kommer slinka ner lite godbitar fredagar och lördagar oavsett vad alla metoder och dieter och allt vad det är säger.
Trevlig eftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar