fredag 7 januari 2011

Fredag!

Äntligen fredag! Varför äntligen? Tja...ledig har jag ju varit sedan i onsdags och med allt vad det innebär av sovmornar och allmänt mysande i mjukis under dagen med böcker och tv och pussel. Jag tänker mest på min nyttiga vecka. Fredagar och lördagar får jag lov att lätta lite på mitt godisförbud, någon gång måste man ju få det annars blir livet dötrist. Tänk att aldrig med få njuta av en kladdig chokladkaka eller en varm äpplekaka med vaniljsås eller riktigt salt lakrits...usch nej, tråkigt värre! Jag har i alla fall i flera dagar längtat (när godissuget smugit sig på) efter fredag och lördag då jag äntligen får äta godis, tänkte speciellt på att jag har en liten vinst från tipsrundan på julafton bestående av ett 200 g Marabou mint. Det har verkligen frestat mig!
Nu är det fredag och jag känner inte alls för att sätta i mig en massa choklad. Skulle jag rasera 6 dagars jobb med träning och rätt kosthållning bara för att klämma i mig 200 g choklad? Nej, skulle inte tro det. Självklart skulle det vara gott men jag hade nog bara fått dåligt samvete efteråt och tyckt att det var helt onödigt.
bild från butik-hemlangtan.m.se

Jag har dealat lite med mig själv: först ska julgrejorna packas ner, sen blir det långpromenad (tror inte att det blir löpning faktiskt, det får det bli i morgon när jag ska försöka få ut Corre också) och sen i eftermiddag/kväll är det dags att njuta av lite choklad.

Nu är det som sagt nerpackning av julen som står på schemat!

1 kommentar:

  1. Jaså, det tror du? :) Haha, nä nu skojar jag! Springer gärna en runda! :)

    SvaraRadera