söndag 30 januari 2011

Sammanfattning

Jaha, söndag igen och dags för en sammanfattning av veckan som gått. Jag känner mig väldigt nöjd ur alla vinklar. Maten har varit planerad och det har därför varit väldigt lätt att äta bra. Jag har inte ätit något godis eller annat sött förrän fredag då jag ”får”. Pappa tyckte jag var fanatisk när jag tackade nej till en lussekatt efter mitt spinningpass hos dem i torsdags med motiveringen att de innehåller för mycket vitt mjöl och därmed också för mycket snabba kolhydrater. Nu när jag publicerat bild på fredagsmyset kanske jag har lugnat honom lite J.

Såhär såg mitt planerade träningsschema ut för veckan:
Måndag: Promenad + styrka: armar, mage, rumpa.
Tisdag: 6 km löpning + styrka ben
Onsdag: Vila
Torsdag: Samma som måndag
Fredag: Vila
Lördag: 6 km löpning
Söndag: Eventuellt promenad

Lite ändringar har det såklart blivit. Det reella schemat har istället sett ut såhär:
Måndag: Enligt schema ovan
Tisdag: Löpte men strök benstyrkan pga träningsvärk
Onsdag: Kii-Balans
Torsdag: 30 min spinning
Fredag: Styrka mage, armar, ben och rumpa + ca 4 km cykling fram och tillbaka till mamma och pappa.
Lördag & Söndag: Vila
Tummen upp för mig själv den här veckan. Bild från metrobloggen.se
Jag är väldigt nöjd med den här veckan. Ska jag försöka planera nästa vecka så att den blir lika bra. Förresten…läxa till nästa vecka: Kör INTE ett styrkepass dagen innan ett konditionspass! Gör tvärtom annars kommer träningsvärk förpesta konditionspasset. Nu ska jag göra mig i ordning så att jag kommer i tid till jobbet.
So long!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar