söndag 30 januari 2011

Väldigt mätt!

Detta har varit en lååång vecka och det är väldigt skönt att den är slut. Har jobbat alla dagar men nu ser jag fram emot en ledig dag imorgon innan det är dags för utbildning hos polisen på tisdag, det ska bli spännande.

Martin lagade middag idag och istället för den planerade risotton med svamp, färsk grön sparris och räkor (vitt ris = kolhydrater, jag vet men det är så gott) gjorde han smörfyllda champinjoner, hemgjord bearnaise, fläskfilé och friterade pommes. Ja…nyttigt var det inte och att lägga till någon grönsak kändes helt enkelt inte lönt. Men jag är ju ledig imorgon så då får jag väl cykla Skåne runt eller något :-p  

Titta förresten vad som har dykt upp på paprikaplantan som står i köksfönstret. Trodde den var i dvala eller något nu över vintern och inte skulle vakna förrän solen börjar värma igen, men där ser man.  


Då var det dags att planera nästa vecka så att den blir lika bra som denna (utom den här lilla bearnaise&pommes-incidenten :-p). Passa på att njuta av det lilla som är kvar av helgen!
Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Skönt att även du är mänsklig och faller för frestelser som bearnaise och pommes :-)
    Puss från mamma

    SvaraRadera
  2. Haha, fast i ärlighetens namn är jag inte så förtjust i hemgjord bearnaise, tycker mest det smakar smör så det blev inte så många droppar sås.

    SvaraRadera