lördag 17 augusti 2013

Jodå...

...jag överlevde mina 7 km. På vägen han jag också med att bränna ca 500 kcal, tack för det :-D
Idag skulle jag mest ta mig igenom rundan, bekanta mig lite med den och känna efter. Ingen press angående tider eller sådant (tur var det för det gick ju inget vidare ur den aspekten). Jag tyckte ändå att jag hade ganska bra koll på den fast det var ett tag sedan. En sak hade jag glömt dock, backarna! Hela jäkla rundan är full av uppförsbackar. Enligt Run Keepern har det idag varit 685 m "elevation clímb". Det känns kan jag säga! Såfort jag flåsandes tagit mig upp för den ena backen ser jag redan nästa. Pust.

Nu tänkte jag baka sockerkaka med vaniljfyllning och sedan ska jag googla lite plommonrecept. Var och plockade stora påsar med plommon hos mamma och pappa igår och jag kan inte äta alla på tvären, även om jag gör ett tappert försök just nu. Så några plommonkakor hamnar nog i frysen. Smaskigt att plocka fram till hösten/vintern och äta med vaniljvisp eller glass.


2 kommentarer:

  1. Jag kämpar fortfarande för att klara tre km. Utan backar. Och pensionärer med rullatorer som rastar sina pudlar går om mig. Ynk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu tror jag du överdriver lite. :) Men du har gott om tid kvar, det är mer än en månad tills det är dags.

      Radera