lördag 17 augusti 2013

Mot 7 km!

Nu har frukosten precis landat i magen och jag ska bädda, plocka undan lite och hänga upp tvätten. Sen blir det ombyte och Blixten ut till Torup för 7 km. Det var längesedan jag sprang 7 km kan jag meddela. Men jag är väldigt nyfiken på hur det kan tänkas gå. Jag har bestämt mig för att ta det lugnt så att jag orkar hela vägen. Ibland har jag en tendens att ge mig ut för hårt vilket gör att jag flåsar och pustar och tror att jag ska falla död ner på grund av ansträngningen långt innan målet är i sikte.  Det är då som jag bara med nöd och näppe lyckas jogga om folk som är ute och går. Då sträcker jag på ryggen, håller andan och liksom skuttar förbi dem. Jag ser väldigt pigg och spänstig ut (inbillar jag mig i alla fall, men jag väljer att leva med den illusionen). Tills jag är utom hör och synhåll. Då faller min raka fina hållning ihop till en ostbåge, jag flämtar efter luft och sen släpar jag mig sakta framåt och hoppas att de inte ska hinna ikapp mig.

Wish me luck! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar