tisdag 13 augusti 2013

Piff

Ställen det behöver piffas på tar aldrig slut här hemma, vilket jag gillar skarpt. Jag älskar att piffa, fixa, ändra om och hitta nya grejor (eller möblera om med det som redan finns). Nu senast var det garderoben som stod i fokus. Eller ja...fortfarande kanske jag ska säga, den är ju inte riktigt klar än. Jag hade gett upp hoppet om att hitta ett fint bord att ha som sminkbord på Blocket. Jag bevakade dagligen i flera veckor innan jag insåg att jag inte orkade vänta mer. IKEA fick bli lösningen. Ett bord inhandlades i söndags och på kvällen och igår kväll sattes det ihop och piffet kunde börja.

Med lite piff men utan sminket som ju faktiskt också måste dit.
 Stolen väntar just nu på ny rygg och sedan ska den få en ny klädsel också.
 Den är spraymålad svart därav de fula märkena på stoppingen.

Med smink och hårgrejor. Det mesta sminket gömde jag faktiskt i skolådan
 som ni ser till höger för att det inte skulle bli för rörigt. Smyckesträdet har fått
 en ny plats redan och lådan ska jag nog tapetsera såsmåningom.
Om någon vecka tänkte vi ge oss i kast med storarummet/vardagsrummet där nere. Just nu sitter där en fruktansvärt ful fondväg i spy/snor gult/grönt och retrostil. Jag hatar retro och jag hatar gult (och i ärlighetens namn är jag inte särskilt förtjust i varken spyor eller snor heller). Ingen bra kombination alltså. Vi har valt tapet och jag har till och med gjort en moodboard. Det har jag lärt mig på styleroom.se att man måste göra för att hålla kvar vid ett "tema" i sin inredning. Det hade jag absolut ingen aning om att man behövde och jag har aldrig gjort det innan heller. Kanske bor jag i en inredningsmässig stilkatastrof utan den livsviktiga röda tråden? Att mitt hem faktiskt fungerar är tydligen bara en liten oviktig bisak enligt vissa. Förutom att jag kan håna människor som fotar en fönsterlampa ut 73 olika vinklar och lägger upp, så gillar jag styleroom. Man kan få fina tips och idéer och många har verkligen känsla för inredning.

Min plan var att springa idag men eftersom krukorna flyger omkring på balkongen för att det blåser full storm och regnet fullkomligt öser ner så skjuter jag på det tills imorgon. Nu ska jag äta pannbiff med potatis, brunsås (egengjord, mycket stolt), blomkål och vinbärsgelé (även den hemgjord, sjukt nöjd).

Ha en trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Skönt att tom du sköt upp joggningen! Då slipper jag skämmas för att jag inte gav mig ut och sprang ett varv i gummistövlar och med skidglasögon.

    Sminkbordet blev jättesnyggt!

    SvaraRadera
  2. Ja, alltså jag tyckte att det hade varit lite väl ambitiöst att springa igår. Så mycket hurtbulle är jag faktiskt inte. :)
    Tack tack förresten.

    SvaraRadera