onsdag 14 augusti 2013

Moodboard

Jag måste ju förresten visa min moodboard. När jag väl hade funderat lite och knåpat ihop den så visade jag den för Martin och undrade vad han tyckte (big mistake!). Han granskade den mycket kritiskt och sa sedan:
- Men allt det stora har du ju glömt.
- Vilket "stora"? undrade jag. Det mesta i möbelväg har vi ju redan, tapeten är med på ett hörn och golvet har vi ju kommit överens om att vi ska behålla.
- Ja men taket då! Taket är ju inte med. Hur tänkte du att vi skulle göra med det?
- Ehhh...måla det vitt en gång till kanske?
- Ja, såklart. Det är ju det man gör med tak, vi kan ju inte ha det i något färg precis.
- Men vad gnäller du då för? undrade jag.
- Jag ville bara påpeka att det inte finns med.

Nej taket fanns inte med. Eftersom man, precis som geniet själv sa: man målar det bara vitt!
Vad han tyckte om resten?
Jodå, det blir nog bra, Kanske. Precis så sa han. Kanske? Fnys.


Fåtölj, sekretär och skrivbordslampa från IKEA. Trådkorg Claes Ohlson, fårskinn och tapet Rusta, hurricane och rådjurshuvud ILVA, världskarta allposters.com, koffert XxXLutz, fönsterlampa Ellos (tror jag) och timglas, olivträd och böckerna är bara lite allmän inspiration.
Sen ska jag bara se om jag lyckas hålla mig till den eller om det slutar med något helt annat. Klart är i alla fall att det kommer behövas en tur till Ullared till hösten. Yea! :) 

Nu ska jag och min frusna kropp krypa under en filt och dricka te och läsa en bok. Fast det inte är höst på riktigt än så är det ganska mysigt. 

4 kommentarer:

  1. var är Hj Branting???
    Puss, mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Branting finns inte att köpa, han är one of a kind. Bokstavligt talat :-p

      Radera
  2. Vi har en liknande karta i vardagsrummet- från Ullared! :)

    Haha Martin är inte klok! Hans kommentarer är mina favoritinlägg i bloggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg en när jag var där sist också men då visste jag inte att jag ville ha den :)

      Det må vara kul i bloggen men ibland vill jag slå något i huvudet på honom. :P

      Radera