torsdag 15 augusti 2013

Löprunda

Igår körde jag ut till Torup igen för att springa. Jag hade bestämt mig för att göra det om det inte ösregnade men på vägen hem från jobb började jag ändå vackla. "Var det inte en väldigt mörk himmel? Det är nog väldigt lerigt därute efter allt regn nu. Det är ju inte så bra att vara i skogen ifall det börjar åska." Och så vidare. Men jag övertalade mig själv att det var en bra idé och körde dit.

Det såg verkligen mörkt ut men det kom aldrig något regn.

Jag springer 2,3 km-rundan, men innan den går i mål springer jag på 3 km-rundan och springer den och sedan i mål. Det är då jag hamnar på ca 4,3 km beroende på vilket humör Run Keepern är för dagen. Igår tänkte jag göra samma sak men en liten bit in på 3 km-rundan stötte jag på ett litet hinder. Eller inte så litet förresten, det var ett jättehinder.

Det var väldigt mycket stopp.



Det måste ha knäckts i måndags när det flög krukor på balkongen här hemma. I alla fall, jag kom helt enkelt inte längre så det var bara att vända och springa tillbaka. Innan jag riktigt själv visste vad jag sysslade med så sprang jag 2,3 km-rundan en gång till. Hej vad det går ibland.

Eventuellt springer jag en liten runda imorgon eller så hoppar jag över det (det är ju fredag, på fredagar känns det lite överambitiöst att springa :) ) men i helgen har jag i alla fall bestämt mig för att ta mig an 7 km-rundan där ute. Rapport kommer om jag överlever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar