söndag 28 augusti 2011

Suck och dubbelsuck

Idag skulle vi ha spelat badminton och jag skulle kunna ha tillgodoräknat mig veckans tredje träningspass med så blev det inte. Martin bokade bana på Aurahallen till kl sex (Kockum stänger för tidigt för att vi ska hinna spela där när jag jobbar helg) men när vi kom dit hade nissen bokat in oss klockan sexton istället. Det tog en stund att förstå vad han pysslat med för att pratade värdelös svenska och blandade ihop kl "sex" och "sexton" hela tiden så till slut visste han varken ut eller in.
Lite över 18 kom det upp en kille från banorna som meddelade att det ändå var tomt på alla banor så vi kunde ju spela ändå. Toppen tyckte vi. Absolut inte tyckte kinesen bakom disken. Det var fullt. Fast att det uppenbarligen inte var det. Suck och stön. Vi fick åka hem utan att ha spelat och med mycket sämre humör.

Helgen har annars spenderats jobbande och lite småslöande där emellan. I fredagskväll spelade jag och Sandra "Crossword puzzle" i över tre timmar och igår kurade jag och Martin ihop oss i soffan med "The Adjustmen Bureau" med bla Matt Damon och Emily Blunt. Om du är nyfiken kan du läsa om filmen här och här finns trailern till den. Liten spoilervarning; den slutade lyckligt. Det måste alla filmer göra, annars är de slöseri med tid.

Det här satt jag och snacksade på till filmen. Gott faktiskt också blir
man inte sådär äckligt mätt som man kan bli av för mycket chips eller godis.

Nu ska jag planera lite mat och träning för veckan som kommer, så är dte liksom gjort. Hoppas ni haft en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar