måndag 29 augusti 2011

Vanemänniska

Efter jobb hade jag bestämt mig för att springa min 4-km runda och sen köra magövningar. Eftersom det blåste något fruktansvärt lade jag om rundan lite. Jag ville inte springa i uppförsbacke med en åker som närmsta granne om det blåser för fullt för det är inte kul om vinden kommer från fel håll. Jag mätte upp min runda på Iforms sida och gav mig iväg utan klocka eftersom det här var en "nödrunda" som jag nog inte tänkte springa igen. När jag skulle svänga av höger för min nödrunda springer jag istället vänster. Varför? För att det kändes bättre mentalt att springa min vanliga runda ändå. Straffet för min inskränkthet och mitt konservativa sinne visade sig naturligtvis nästan direkt i form av grym motvind i uppförsbacken. Jag får såklart skylla mig själv men grymt bra träning fick jag i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar