fredag 2 september 2011

Hjälper

Tänkte passa på att göra en god gärning och kanske få en och annan att följa mitt exempel. Jag har ju sett alla hemska bilder på stackarna i Afrika som svälter. Så nu, det är ju precis efter löning och allt, gick jag in på UNICEF:s hemsida. Där kan man nämligen välja precis vad man vill skänka. Det finns allt möjligt nödvändigt; från 20 doser mässlingsvaccin för 40 kr till en fyrhjulsdriven jeep för 217, 602 kr. 
Själv har jag precis köpt 450 påsar näringspulver för 102 kr. Den hundringen kommer jag aldrig sakna. Hoppas den hamnar någonstans där den gör skillnad.

Förresten så sitter jag inte i ett hörn och skäms. Jag sitter vid köksbordet och äter en smarrig frukost. Det är jag värd efter 4 km och magövningar. Känner mig ganska slut men nöjd.

2 kommentarer:

  1. Jag skänkte en timlön förra månaden till "Läkare utan gränser". Man får hoppas att det kommer fram för då gör det verkligen nytta.
    Puss från mamma

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vilken god med Unicef har skänkt
    300 doser stelkrampsvaccin
    Spännande att följa din blogg
    Kram Inger

    SvaraRadera