söndag 10 april 2011

Musik!

När jag kör cykling inomhus har jag alltid musik igång, det känns som att tiden går lite snabbare då. Annars sitter man ju bara och stirrar på samma fläck hela tiden. Men när jag springer är det inte alltid jag vill ha musik i öronen, det beror på var jag ska springa. Om jag ska ut i skogen vill jag oftast inte ha musik eftersom det är mer intryck där, jag vill ha koll på klockan och marken är inte jämn så det gäller också att ha lite koll på var man sätter fötterna. Om jag däremot springer på landsväg (som är härligt!) är det bra med lite musik. Där är det monotont, rak och jämn väg, inte så mycket att titta på och då är det härligt med lite snabba låtar som sätter fart på benen. Tydligen finns det flera bra anledningar med musik till träning. Här är några snabba korta och här finns det fler (och lite mer utveckling av nedanstående påståenden). Så det är bara att ösa på favoritlåtarna och låta svetten rinna.
  • Du kan träna hårdare utan att bli trött
  • Mera ”flow” i träningen
  • Musiken håller ångan uppe

3 kommentarer:

  1. God morgon! Nu är det dax att räkna steg. Lycka till dej och mamma.
    kram moster

    SvaraRadera
  2. Glömde ju ett till, lycka till till dej och mamma skulle det ju vara:)

    SvaraRadera
  3. Ja nu kör vi igång. Hoppas många hänger på oss. Du är väl med Denise?
    Lycka till alla!
    Ann-Charlotte

    SvaraRadera