onsdag 13 april 2011

Recension

Igår, under min ”riktiga” promenad gick jag inom ICA för att köpa ett mörkt choklad. Några rutor stillar sötsuget och jag har inga problem med att sluta efter några bitar. Det beror inte på att jag har självdisciplin eller så utan för att det inte är så gott att det är värt kalorierna att fortsätta äta. Det skulle vara helt omöjligt med lösgodis för det är alldeles för gott att sluta äta av oavsett kalorierna.
I alla fall, jag köpte ett Anton Berg (fair trade och allt) med smak av jordgubbe och apelsin. Tidigare har jag bara provat Marabou premium men nu skulle jag testa något nytt och dessutom göra en liten god gärning. Usch, ingen god gärning från mitt perspektiv. Jag smakade varken jordgubbe eller apelsin eller någon annan smak heller för den delen. Jag gav en bit till Martin (som hatar apelsin och choklad tillsammans) och han smakade absolut ingenting. Nada apelsinsmak alltså. Dessutom blev chokladen som en smulig klump i munnen när man tuggade det och efteråt fanns det någon konstig hinna kvar i hela munnen och på tänderna. Priset var ca 6 kr dyrare än Marabous och det hade jag tyckt att det var värt eftersom det är fair trade om det hade smakat bra, men det gjorde det ju inte. Om ni ska köpa mörk choklad så håll er borta från Anton Berg! Marabous pekannöt med havssalt är däremot jättegod (även hallon är god och passionsfrukten är gudomlig, men där är det varning på att man inte kan sluta äta).
Bottenbetyg till Anton Berg alltså och eftersom Lisa tyckte om mitt betygssystem med M så får Anton Bergs choklad bara ett M. J
Nu är det snart dags för dagens första promenad.

Inte gott alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar