tisdag 12 april 2011

Promenerande

Idag har det stegats minsann! Dagen ägnades åt delgivningar och då kör jag ju så då blir det inte många steg (och dessutom lyckades jag inte få ihop räknaren heller när jag väl satt i batteriet, satt i bilen och pillade en stund men sen gav jag upp, skruvarna var så pyttesmå). Alltså hade jag i princip alla mina 10 000 att gå nu på kvällen. Eftersom regnet öste ner åkte jag hem till mamma och pappa för en ”promenad” på löpbandet. Det visade sig vara så sjukt tråkigt att jag gav upp efter 5000 steg och körde hem bilen för att gå ut på en riktig promenad istället, trots regnet. Det kändes mycket bättre. Glömde bort att titta på räknaren innan jag gick in annars hade jag gått några varv runt huset bara för att få de där sista stegen. J De får jag ta igen imorgon istället! Då väntar nämligen en väldigt efterlängtad ledig dag! Jag ska sova länge, baka, läsa och, såklart promenera.
Hur många steg fick ni ihop?
Nu: Erik och Mackan på 6:an och sen sängen med en bok.
Dagens "skörd"

3 kommentarer:

  1. Oj det var verkligen duktigt! :) Är du "ledig" imorgon kväll? Hade kunnat promenixa då... kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag kom upp i 10 332 steg. Håller med om att "långa" promenader på löparbandet är riktigt tråkigt. Idag blir det utomhuspromenad oavsett väder och vind. Puss, puss

    SvaraRadera
  3. Ja, idag är jag ledig, underbart!Så nu ska här promeneras! Ska nog kunna klämma in en ikväll också, har lite steg att ta igen från i måndags nrä jag inte hade någon stegräknare.

    SvaraRadera