tisdag 20 september 2011

Bak

Jag gjorde en liten miss när jag skulle baka surdegsbröd. Ingridienserna ska blandas på kvällen för att vila och jäsa under natten och sen bakas på morgonen. Det märkte jag igår morse när jag skulle baka. "Äsch" tänkte jag, "då gör jag det ikväll istället". Vilket jag såklart glömde. Men imorgon, då ska det bakas för ikväll efter jobb slänger jag ihop mjöl och surdeg, honung och allt annat i en bunke.

Här är surdegsgrunden som ligger och pyser i en burk.
Förresten så tänker jag på allvar börja med 10 000 steg om dagen igen. Jag måste skärpa mig och se till att dra mig ut. Såhär bra har det gått än så länge idag.

Fråga mig inte varför den lägger sig på fel håll. Suck...
Nja...jag ljög kanske lite, riktigt så bra har det inte gått idag. Jag gick 10 532 av dem igår och resten under en promenad för bara en liten stund sedan. Bra början i alla fall. Hälften är avklarat för idag.

Nu ska jag baka äpplemuffins. Kan vara bra att ha i frysen om man ska bjuda på fika någon dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar