tisdag 20 september 2011

Höst

Jag har i och för sig tyckt att det blev höst ungefär i samband med att det blev midsommar men nu är det banne mig höst på riktigt. Under min promenad imorse hittade jag följande bevis:

Ett väldigt naket rönnbärsträd
Gula höstlöv
Igår när jag promenixade hittade jag lite nerfallna äpplen. De fick pryda middagsbordet sen. Äpplen är väl också ett hösttecken?



Som grädde på moset blir det en svamptur till helgen. På lördag ger jag och Corre oss ut för att pröva svamplyckan. Jag hoppas på att hitta lite mer än brunsopp i år även om det också går fint. Har läst om folk som plockat kilovis med trattkantareller. Det hade ju inte varit fel att hitta några sådana. Ska bara leta upp svampboken också så man vet vad det är som hamnar i korgen.

Nu pyser jag till jobb. Hej så länge!

3 kommentarer:

  1. Hej
    Vad fint det blev med äpplena.
    God svamptur
    Kram Inger

    SvaraRadera
  2. Vi hittade många svarta trumpetsvampar igår.
    kram moster

    SvaraRadera
  3. Ojoj, hoppas jag också hittar lite då! Had evarit kul att komma hem med lite olika ätbara sorter.

    SvaraRadera