måndag 7 mars 2011

Ting och träning

Nu har jag ”suttit mitt första ting” som man tydligen också kallar att sitta som nämndeman för. Det var intressant i allra högsta grad och helt plötsligt inser man vilken makt man har när man sitter bakom bordet på ”rätt” sida salen. Spännande i alla fall! Nu har jag precis skrivit mat- och handlelista för veckan så att det blir ordning på ätandet för min del igen. Imorgon ska jag och Martin dock göra slut på mina presentkort och då blir det middag på Mando Steakhose (som är så trevliga att de har 40% på notan innan 17:30). Idag kommer jag testa blomkålsmos till min korv. Vi får väl se hur det smakar. Här finns receptet, på min favoritsajt såklart.

Nej, någon klubba såg jag faktiskt inte till men lagboken stod
 nästan mitt framför näsan på mig. Bild lånad från hsv.se

Nu ska jag packa lite träningskläder för när Martin kommer med bilen kör jag hem till mamma och pappa för att hämta lite grejor som är mina som stannade där efter kalaset. När jag ändå är där blir det cykling i intervaller. Jag hade en förhoppning om att kunna springa ute idag eftersom solen skiner någorlunda. Tyvärr blåser det också en hel del så det får bli ytterligare en inneträning.
Hej på er!  

2 kommentarer:

  1. Jag har fått känna på nämdemännens makt en gång då jag skulle vittna. Fy för. Tio tusen frågor ställde de.

    Idag har vi sol här uppe, kanske en liten promenad innan jag gör ett gäng semlor till p-mötet idag. Ska inte ta någon själv. Tror jag.
    Kram från moster.
    Kram från moster.

    SvaraRadera
  2. Då var vi snälla nämndemän för vi ställde inte en enda fråga, fast vi hade ganska lätta mål. :) En semla ja...jag trodde inte jag tyckte om det men det är ju inte så tokigt. Tror jag hoppar ändå, det blev tillräckligt med godsaker i helgen.

    SvaraRadera