onsdag 30 mars 2011

Stegutmaning!

Nu har jag jobbat klart för idag, skönt! Det känns i fötterna när man sprungit omkring på det hårda golvet några timmar. Jag kom på att jag har en stegräknare någonstans i gömmorna här hemma. Den borde jag verkligen leta upp och byta batteri i. De dagar då jag inte springer kan det ju vara bra att veta hur många steg man går, vilket säkert är färre än vad man tror. Om jag inte minns fel så är väl 10 00 steg/dag vad man ”bör” gå. Det ska man väl kunna komma upp i? Om man lägger till en promenad på kvällen så kan det väl inte vara så svårt? Haha, tror jag nu ja. Fråga mig igen efter att jag hittat den och försökt komma upp i dessa 10 000 steg om dagen. Det kanske är betydligt svårare. Nåja…först ska jag hitta den men sen måste jag ju ge det hela ett försök.
Någon som är med mig? Ska vi säga 10 000 steg om dagen från och med måndag och tom nästa söndag? Så ser vi hur det går. Det kanske inte är så svårt som man tror att skapa en god vana.
Tror det är en sådanhär som ligger i någon låda.
Bilden lånad från aasport.se

2 kommentarer:

  1. Jag är med om jag hittar pappas stegräknare.
    Puss från mamma

    SvaraRadera
  2. Ingen räknare så lång ögat kan nå ännu iallafall.
    kram moster

    SvaraRadera