tisdag 29 mars 2011

Matmuffins

En liten promenad har det blivit i alla fall men inet lite lång som jag hade tänkt. Lite fix med delgivningar tog längre tid än vad jag trodde och nu håller jag på att bunkra upp i frysen med köttbullar, ugnsgrillade kycklinglår och pannkakor på grovt rågmjöl. Jobbar lite kvällar framöver så då är det bra att ha sådant som går fort att göra middag av när det behövs.
Förra veckan bakade jag även matmuffins fyllda med soltorkad tomat, strimlad kalkon och broccoli. Bra att ha en som mellanmål när jag kör runt i Trelleborg.


Grundreceptet ser ut som följande och kommer härifrån:
5 dl Vetemjöl
2.5 tsk Bakpulver
0.5 tsk Salt
3 st Ägg
0.5 dl Olivolja
3 dl Turkisk yoghurt

Bara att blanda alla ingredienser och klicka ner i muffinsformar, lägg i fyllningen och klicka över mer smet. Det stod varken temperatur eller tid i receptet men jag tror jag slängde in dem på 175 grader i 15-20 min. Fyllningen går ju såklart att variera, bacon, rödlök fetaost låter ju som en god kombo tycker jag.
Såhär blev resultatet:
Kanske inte det vackraste man sett men ganska gott.
Nu har jag pannkakor som ska gräddas sen måste jag nog se till att få i mig lite mat för sen är det dags att åka in till jobb.
Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar