måndag 7 februari 2011

Värme, tack!

Trodde aldrig att jag skulle säga det här, vintermänniska som jag är, men jag längtar efter våren! Jag är trött på dis och dimma, mulet och regn, kallt och blåsigt, blött och trist. Jag vill kunna sticka ut näsan utan att hålla på att blåsa bort, slippa stå och huttra när man väntar på bussen och slippa vara konstant fuktig såfort man går utanför dörren. Jag vill kunna börja planera mina odlingar på balkongen (och på "min" plätt i mammas och pappas trädgård), behöva använda solglasögon, inte känna att det nog måste vara mitt i natten när klockan ringer på morgonen för att det är kolsvart ute.
Jag vill ha ljus, sol och värme!
Det blev en himla massa "jag vill" men som jag längtar tills solen börjar skina igen!
Slänger in en riktig somrig bild i väntan på värmen.

Bild lånad från pixgallery.com
Någon mer som känner som jag?

2 kommentarer:

  1. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG!

    SvaraRadera
  2. Skönt att man inte är ensam i alla fall. Värmen och solen kommer väl såsmåningom. I september kanske? Härligt, bara 7 månader kvar då :-p

    SvaraRadera