torsdag 13 januari 2011

Löpning ikväll kanske

Hej hopp.
Rättelse: Jag har fått lite kommentarer om mitt förra inlägg. Jag menar såklart att promenaden var bättre än ingen träning alls och inte att Corre var bättre sällskap än inget alls (även om hon såklart är det också :-p). Jag tror inte att Corre känner sig jättesårad av inlägget, men nu vet ni hur jag menade i alla fall. :)

Inventeringen i Eslöv är nu avklarad och jag ser fram emot en tupplur. Idag hade jag inte ens några ambitioner om att ge mig ut och springa eftersom jag har varit ganska trött när jag kommit hem de andra dagarna. Har messat Corre och hoppas kunna dra med henne ut på en tur ikväll istället.
Inventerade förresten hyllor med kosttillskott och olika typer av "gå ner i vikt"-smoothies, bars och annat och hittade den här:

Såg precis att jag håller för s:et, men det få vara :)
Har tidigare hört att de är bra att ta innan eller efter träning (om man ska träna rejält vill säga, mina promenader räcker inte) eftersom de innehåller mycket proteiner och allt annat man behöver. Dessutom är det ofta bättre att dricka något lite mer mättande än att äta innan man ska träna så man slipper må illa och slipper den tunga känslan i magen man ibland kan få av mat för nära inpå träningen. Ska prova den snart tänkte jag, när jag ska ge mig ut på en lite mer ansträngande runda än de som hittills skett.

Tupplur nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar