fredag 14 januari 2011

Bakvänd runda

Det blev en snabbare recension av smoothien än vad jag väntat mig. Fick för mig igår att jag skulle ut och springa precis när jag skulle iväg och hämta Martin på jobb (jag har bilen de dagar jag är iväg och inventerar och hämtar honom när han slutar). Eftersom jag började bli ganska hungrig var det ett bra tillfälle att testa smoothien tyckte jag! Jag drack den i bilen på vägen in till Malmö och sprang ca 20 min efter att den var uppdrucken.
Smaken var god, lite fruktig, men jag hade inte kunnat säga att det var granatäpple/hallon om jag inte sett det på etiketten. Den var lite söt men annars god och det kändes inte alls tungt i magen när jag sprang så det är ett stort plus! Kommer nog köpa några att ha på lager här hemma eftersom den ger en väldigt behaglig känsla av att man är precis lagom mätt utan att det känns i magen.
Jag tänkte springa min jämförelserunda men inbillade mig att det skulle gå bättre om jag sprang den omvänt. Oavsett hur man springer så får man antingen motvind och nedförsbacke eller medvind och uppförsbacke (det blåser i princip alltid i backen eftersom den ligger så öppet mot åkrarna). Igår valde jag uppförsbacke och medvind istället för det omvända som jag valt tidigare.  Av någon anledning trodde jag att det skulle gå snabbare så. Döm av min förvåning när det faktiskt också gjorde det! 25:41 blev tiden att jämföra mot 27:33 och 28:33 de senaste två gångerna. Inte illa om jag får säga det jälv, det här går ju framåt!
Inbillning eller inte, nästa gång tänker jag också springa ”bakvänt”!

Såhär "snygg" var jag i min mössa och reflexväst.
Tur att det är mörkt och inte så många som ser en :)

Nu ska det snart ätas tacos i sann "fredagsmys-anda". Trevlig kväll på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar