tisdag 18 januari 2011

Heaven!

Sista inventeringsdagen idag och det känns bra. Ska bli rätt skönt att få tillbaka någon form av normal dygnsrytm igen. Nog om det.
Jag körde styrketräning igår och det var armar och mage som fick sig en genomkörare. Gudars vad jag har ont i armarna idag, kan knappt ta på mig jackan. Magen känns den också, om än inte lika mycket. Jag gillar i och för sig att få träningsvärk. Då känner man att man verkligen tagit i och jobbat och det känns som att träningen verkligen gör nytta och det är ju därför man tränar.
Lite småstel och öm (glömde ju såklart stretcha) var det idag dags för veckans höjdpunkt: massage!
30 minuters ryggmassage och jag var i himmelriket. Underbart är ordet. Efter det gick jag och Corre och käkade lasagne på lilla torg innan vi tog tåget hem. Med andra ord har min GI-light-diet fått stå tillbaka lite idag, men det var det värt.
Imorgon står det 30 min löpning på mitt träningsschema och dessutom en vegetarisk fullkornspastarätt med pesto, kikärtor och grillad tomat på matsedeln. Långsamma kolhydrater, mycket protein (kikärtorna)och mycket grönsaker, mumsigt!

Nu kallar "Damernas detektivbyrå".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar