fredag 21 januari 2011

Förhastade slutsatser

Tack för grattis-kommentarerna ang mitt nya jobb. Ska på utbildning den 1:e februari och sen kör det väl igång skulle jag gissa. Det ska bli roligt!
Tanken var en liten löprunda nu efter jobbet på skolan samt några ärenden på stan. Det blir inte riktigt så tror jag…har haft huvudvärk nästan hela dagen och lock för öronen (vilket brukar innebära att det är en förkylning på G) och nu känner jag mig totalt genomfrusen efter att ha väntat på olika bussar alldeles för länge.  Eller, just precis nu, i skrivande stund, är jag inte så frusen längre eftersom jag precis avnjutit en mugg varm choklad. Riktig choklad gjord på mjölk, socker och kakao och det var härligt kan jag säga.

Även om det inte blir någon runda idag kan jag i alla fall glädja mig åt rundan som jag sprang igår. Jag var inte jättesugen på att ge mig ut, det ska erkännas. Men när jag väl kom ut så kändes det som att jag flög fram. 6 kilometer fick jag ihop och det gick nästan av bara farten. Tiden blev 36:20 vilket innebär att (om man ska dra lite förhastade slutsatser, vilket är precis vad jag tänker göra) jag skulle springa milen på tiden 60:33. Detta förutsätter såklart att jag orkar hålla samma tempo hela vägen och att min uträkning är rätt. Det ska dock tilläggas att uträkningen inte alls behöver vara rätt eftersom jag är urkass på matte så ta den med en nypa salt. Efter rundan stretchade jag och gjorde lite magövningar. Det går absolut åt rätt håll det här med träningen och jag känner mig ganska nöjd.

Ha en trevlig fredagskväll med mycket fredagsmys!

2 kommentarer:

  1. Jag hade också huvudvärk precis hela dagen, visserligen igår. Det var verkligen hemskt eftersom den inte gav med sig trots 3 stycken alvedon. :( Men idag är jag bättre, så ska väl inte klaga!
    Härligt med 6 fina kilometrar på finfin tid!

    SvaraRadera
  2. Mohaha, ja jag är jättenöjd. Tänkte ge mig ut på samma runda nu faktiskt och se hu dte går. Ska försöka låta bli att titta på klockan alltför mycket.

    SvaraRadera