söndag 30 mars 2014

Torka

Vad är det mitt öga skådar? Inte ett inlägg på över en vecka! Jag hade tidsinställt tre inlägg som inte har dykt upp ser jag nu. Det beror på att de var tidsinställda till 2015. My bad. Riktigt så länge tänkte jag inte vänta med att uppdatera. Nåja, ni får ursäkta torkan men nu har jag inlägg på gång.

Är nyss hemkommen från en löprunda, den första på tre veckor. Jag har inte alls haft något sug efter löpning på ett tag men har roat mig med ett flertal (fruktansvärt jobbiga) träningspass med min nya träningskompis Jillian Michaels. Vi har kört jobbiga yogapass, magträningspass och styrketräning för hela kroppen tillsammans. Men så idag vaknade jag med löpsug igen och det tog jag tillvara på. I bara tights och tröja gav jag mig ut på 4 km för att känna av formen lite. Var allt lite nervös att jag tappat kondition på tre veckor men det verkar jag inte ha gjort. Jag låg på 6:02 min/km nästan hela vägen. De sista 400 metrarna tappade jag dock 5 sekunder eftersom det är uppförsbacke hela vägen så totaltiden stannade på 6:07 min/km. Det är jag nöjd med. 

Nej, nu måste jag hoppa in i duschen. Jag sitter med färg i håret som måste sköljas ur så att jag inte blir helt svarthårig.

1 kommentar:

  1. Aningen oaktuella inlägg om ett år kanske? Men de kan ju liva upp genom att förvirra folk! :-)

    SvaraRadera