lördag 22 mars 2014

Trädgårdsbestyr

Nu är jag nyss inkommen från en runda i trädgården. Jag satte jag nya blommor i krukorna på framsidan (skulle egentligen gjort det redan igår med vädret tillät inte det riktigt) och sen tog jag fram maskrosjärnet och en hink och gav mig ut på jakt.


Nytt och vårigt. Jag tycker själv att det är väldigt färgglatt eftersom
 det inte är helvitt. Röd ranunkel, som matchar huset, och vita minipenseér
 (och en solcellslampa som inte gör någon som helst nytta).
En hink uppdragna maskrosor.


När jag ändå var där ute så passade jag såklart på att spana vad som hänt sedan sist. Gräslöken som vi trodde dog förra sommaren har börjat växa igen. Nu hoppas jag den överlever flytten som den snart ska få vara med om när grönsakslandet ska flyttas för att få mer sol. Det var lite snålt med den varan upptäckte jag i somras så i år ska det få en ny plats. Jag hittade även minipåskliljor som nästan var helt täckta av en risig lavendel som nog har gjort sitt i vår trädgård.



Syns knappt. Snart sätter jag spaden i jorden och börjar rensa upp.
Då liggen den här rishögen kärvt till.
Nu ska tassarna få sig en välbehövlig manikyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar