tisdag 1 april 2014

Utepiff

Eftersom även denna helg bjöd på strålande vårväder så spenderades lördagen i trädgården (för min del. Martin åkte iväg för att handla vårjacka och kom hem efter tre timmar. Utan jacka. Istället hade han "råkat" åka inom vapenaffären i Råby...Hrm...) Vi spolade av utemöblerna och satte dem på plats på balkongen och jag byggde ihop min födelsedagspresent växthuset. Sedan grävde jag upp örterna som stod i grönsakslandet (som ju ska flyttas) och satte dem i zinkhinkar istället. Självklart flyttade de in i växthuset på direkten.

 
 
Timjan, citronmeliss och salvia i de tre stora hinkarna och
 gräslök och persilja i de tre små. På nedersta planet står tomater och
 vänjer sig vid utelivet.
 
Den numera högst levande gräslöken.



2 kommentarer:

  1. Du får helt enkelt ge upp och bli vapenintresserad du också! Annars lär ni snart inte ha något att snacka om. Eller kanske ändå, eftersom du jobbar där du gör... trevlig slump!

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Problemet" är ibland att jag kan mer än honom och det är inte alls populärt. Och sen tycker jag att det finns roligare saker att prata om än vapen och jakt, vapen och jakt. Det är ju liksom det jag gör 8 h om dagen, 5 dagar i veckan. Jag slipper det gärna på helgen. Eller så kan han bli mode- och inredningsintresserad. :-D

      Radera