torsdag 3 april 2014

Träningsblogg, I promise

Mamma påpekade mycket försynt (eller, nej det var faktiskt inte alls försynt, det var väldigt rakt på: "är det en träningsblogg eller en inredningsblogg du har?") att det inte har varit så mycket träning på sistone. Det kan jag i och för sig hålla med om. Så här kommer ett inlägg om träning.

Jag körde ut till Torup igår för 4 km löpning i skogen. Skönt med lite variation eftersom jag sprungit alla mina rundor i Svedala sedan årsskiftet. Det är mycket tuffare att springa där ute än i Svedala.    Rundan gick bra men det är backe efter backe efter backe.Phu..Jag såg en ekorre och en groda, vilka naturupplevelser man får vara med om där ute i skogen. På vägen dit såg jag även en överkörd and men jag är osäker på om det kan klassas som naturupplevelse. Anledningen till att jag körde dit var faktiskt inte enbart för att springa. En kollega hade tipsat mig om en fin slänt där det växer massor med ramslök så jag hade planer på att få med mig en bunt hem. Och, jodå. Attans vad ramslök där var.

En tät matta med ramslök, bara att plocka,

Hackat hamnade det i pirogfyllning tillsammans med blandad svamp, lök, grädde och svampfond.
Sådär, träningsbloggen är back on track. :)

4 kommentarer:

  1. Inredningen och vardagsliv e roligare än träning ;) haha

    SvaraRadera
  2. Fast träning ingår ju i vardagsliv. Men jag är inte så förtjust i vardagsliv enbart, varken "på riktigt" eller i bloggen. Vardagsliv är ju rätt tråkigt egentligen, Mycket roligare med lite action. ;)

    SvaraRadera
  3. Tycker inredningsblogg är roligare än träningsblogg..
    Gillar hur du vänder ditt "träningsinlägg" till natur och mat ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaja, men det innehöll lite träning i alla fall. :-p

      Radera