lördag 14 september 2013

Loppis

Förra lördagen var jag och Corre nere på Lions loppmarknad. Där är alltid en massa roliga grejor att titta på och ofta så hittar man även något som man själv eller någon man känner har skänkt. Julen närmar ju sig med stormsteg (eller inte) så julgrejorna var framplockade. Det är lite pinsamt att erkänna men det var på julavdelningen som både jag och Corre handlade. Två ljusstakar fick följa med mig hem.

 
Den vita ska till jobb. Förra året hann min ljusstake vara inkopplad i ungefär en kvart, sen snubblade jag på sladden, ljusstaken åkte i golvet och sen hade den gett upp. Granen ska jag spraya. Svart eller vit, har inte bestämt mig än. Jag var lite tveksam först, den är ju ganska stor och jag har inte direkt någon given plats till den, men när jag fick höra priset på 20 kr så var det inte längre någon tvekan.

Nu är det dags att riva tapeter. Har köpt tapetborttagningsmedel på Rusta. Jag har ingen aning om det funkar men det lär jag ju märka. So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar