torsdag 12 september 2013

Rekord

Det blev inget Torup, jag orkade helt enkelt inte stressa med middag och sådant för att hinna vara där till klockan 18. Istället sprang jag en liten runda här hemmavid. Höll koll med Run Keepern och det gick riktigt bra. Fick en genomsnittlig kilometertid på 5:55 min vilket än så länge personligt rekord. :-D Och ingen flåsande hög i carporten var jag heller. Förutom att jag alltid är nöjd med mig själv efter att jag tränat så har jag märkt en annan trevlig "bieffekt": jag är sällan sugen på godis de dagar jag ska springa. Det känns liksom onödigt att "förstöra" det hela med att trycka i mig en massa onyttigt som sen ska förbrännas. Istället är jag oftast mycket mer noga med att äta bättre med mer frukt och grönsaker och dricka mycket vatten eftersom jag helst vill vara mitt bästa jag när jag ska ut. Jag har nämligen sprungit alltför många gånger i en mindre bra version av mig själv när jag panikätit macka och choklad precis innan, druckit alldeles för mycket precis innan eller ätit och druckit alldeles för lite under dagen. Antingen har man mat och dricka halvvägs uppe i strupen eller så är man alldeles matt och trött. Inget av det är kul och därför försöker jag skärpa till mig numera.  Fast idag ska jag strax njuta av ett Lion medans jag kollar in H&M:s hemsida. Ska dit imorgon efter jobb och göra av med ett presentkort jag fått av mamma och pappa (tack så mycket!) och vill kolla in utbudet lite.

Fredag imorgon, tjoho! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar