onsdag 18 september 2013

Ångan uppe

Hej på er.
De senaste dagarna har det inte riktigt funnits tid till bloggen. Jag har varit och käkat och varit på bio med Lisa och Corre. Vi såg "The Heat" som var riktigt rolig. Rekommenderas. Förutom bion så har jag varit fullt upptagen med att ånga ner tapet. Det är väldigt mycket tapet och det tar väldigt lång tid. Just nu har jag kommit ungefär halvvägs så jag räknar med fler kvällar där nere. Inte ikväll dock. Efter att ha ångat lördagen och söndagen, måndag- och tisdagkväll så behöver jag en paus. Just nu har jag "sytt" gardiner till garderoben och packat en liten väska. Varför väskan? För att jag ska ner på Ystad Saltsjöbad med kollegorna på enhetsdag imorgon till fredag. Det ska bli kul. Skönt att komma ifrån "vanliga" jobb lite och pyssla med annat. En del jobb i form av utbildning och föreläsningar blir det ju såklart men jag ska nog hinna med att klämma in lite tid i deras spa också. Och mystid på rummet i en stor säng med fluffiga kuddar och mysigt täcke och en ny inredningstidning som jag förbjuder mig själv att titta i förrän imorgon.  :) Och deras frukost.Och deras fika...(det är inte sju sorters kakor, det är närmre 27. Pappa skulle älska det) mums! Jag kommer bli fet. Det får jag ta tag i nästa vecka.



Jag vet att gardinerna inte är lika breda...men fönstret går ända in till väggen på högersidan så om jag ska ha lika breda gardiner blir där inte så mycket fönster kvar på ena sidan. Då bestämde jag mig för att det såg mindre dumt ut med olika breda gardiner än 1,5 fönster.
Tyget kommer från IKEA och jag älskar det. Svart och vitt är en vinnande kombination och randigt är jättefint, då kan det knappast bli bättre än såhär.

4 kommentarer:

  1. Säger som pappa sa till mig: "Är det inte jobbigt att damma med så mycket prydnader"... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Prydnader är bara bra om de är stora och få så det inte är så många att flytta :-P Om man nu skulle få för sig att damma då alltså...

      Radera
  2. Härligt med Ystad Saltsjöbad. Hoppas du får ett rum med fönster mot havet.
    Många kramar från moster, nyss hemkommen från Skåne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick rum med två rum med två balkongen mot poolen. Inte helt fel det heller. :)

      Radera