söndag 8 september 2013

Aj...

Ingen löpning idag men jag tog en promenad på 6 km så det går an ändå. Pappa och Martin har fortsatt med spisen idag så nu är den putsad och klar. Just nu är den inplastad för att putsen ska torka lagom långsamt och inte spricka så det är inte mycket att visa. Medans de putsade röjde jag lite på balkongen, tömde krukor med växter som nu gjort sitt och kapade lite på en jättestor klätterväxt som klänger ända upp på balkongen. Sen tvättade jag, städade och fixade middag och mamma kom förbi för att äta middag med oss när spisen var klar. Eftersom det har varit fullt upp sedan imorse pallade jag helt enkelt inte springa så jag gick istället. När jag kom hem var jag dock laddad för att ge mig ut imorgon och plockade fram kläder så att det bara är att ge sig av direkt efter jobb. Dessutom var jag törstig och blandade en stor karaff saft. Denna gled ur händerna på mig och rakt ner på min stackars stortå. Den är numera fruktansvärt öm och jag fasar för hur den kommer att se ut imorgon. Jag är taggad! Jag vill springa! Jag vill inte ha en dunkande, ond tå som stoppar mig. Hur fånigt låter inte det? "Nej, tyvärr kan jag inte springa. Jag har ont i en tå." En tå! Det är ju löjligt. Håller tummarna nu för att det har gått över till imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar