lördag 7 september 2013

Tapet

Idag har steg ett mot en putsad spis inletts. Pappa och Martin har slammat den och imorgon ska den putsas. Sen ska den härda i en vecka innan vi kan måla den och sen ska den torka/härda ytterligare några dagar innan man kan elda i den igen.
Igår drog jag ner tapeten som satt runt spisen och då kom den här snyggingen fram:



Den har suttit där så länge nu att den har hunnit bli modern igen. Jag tycker faktiskt att den är lite cool. Inte så att jag hade velat ha den i ett helt rum men som fondvägg kanske? Fast snart ska det bli vitt. Om två veckor kommer en målare och sätter upp ny tapet. Tills dess ska vi själva ha hunnit riva ner den nuvarande tapeten, spackla och slipa.

Tapet från Rusta. Vit men lite mindre vit än helvit. Typ :)

Nu tänkte jag baka havreflarn och chokladbollar att bjuda på imorgon när mamma och pappa äter här. Kan hända att det slinker ner ett och annat innan dess dock...:)

Hoppas ni har en skön lördagkväll.

2 kommentarer:

  1. Den gamla tapeten var ju skitsnygg! Ja, den nya också... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker faktiskt att den är lite häftig.

      Radera