torsdag 7 april 2011

Lite stressad

Halsen känns fortfarande inte bra och nu börjar jag känna lite stress och panik. Dels är veckan proppfull av jobb (jag tror det stannar på runt 54 timmar!) och nu börjar jag känna att jag måste komma igång med tuffare konditionsträning, vilket såklart inte går med halsont. Eller med 53 timmars jobb. Det blir varken mycket tid eller ork kvar att träna när allt "nödvändigt" är avklarat.

Det är bara ungefär 2,5 månader kvar tills jag ska klara milen på under en timme och jag är verkligen sugen på att ge mig ut på tuffa, korta rundor och lugna långa pass på landsväg med bra musik i öronen.
Jag får hålla tummarna på att halsen repar sig under veckan så att jag kan få ordentlig fart på träningen nästa vecka. Då har jag dessutom ett schema på jobb och vet precis när jag ska jobba, de senaste veckorna har det varit mycket flaxande mellan olika jobb och inhopp med kort varsel vilket gör att planeringen ofta går åt skogen.

Nästa vecka börjar ju också stegutmaningen, glöm inte det! :) Då är de dags att ge sig ut på promenader för att komma upp i 10 000 steg om dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar