onsdag 6 april 2011

Bokfynd och promenad

Cyklingen igår kändes väldigt tung men jag var såklart nöjd när jag var färdigcyklad. Dessutom fick jag ihop en del nyttig vardagsmotion eftersom jag både gick en runda i stan när jag köpte böckerna, cyklade till cyklingen och sen gick en liten runda på kvällen.
Här är förresten mina bokfynd från igår. Är inne i en läsperiod nu så jag ser fram emot att ha lite att pyssla med några kvällar framåt.
Bra blandning!
Tindra var sjukt nyfiken på vad jag handlat. Trots att det egentligen är "Martins katt" (och Martin är snudd på analfabet) är hon väldigt litterär och har god smak för hon grävde och grävde i påsen innan hon lade sig på den och vaktade (!?) den i style á la Sfinx med tassarna rätt fram. Tydligen innehöll den saker värda att vakta och det är ju ett bra tecken, om man nu litar på en katts omdöme vill säga.
Lässugen katt?
Gräv, gräv.
Dagen har bjudit på jobb följt av 40 minuters rask promenad. Jag borde verkligen springa känner jag men det kommer nog få vänta tills på fredag för även imorgon blir det jobb. Eller så får jag ge mig ut oavsett hur pigg på det jag är. Vi får se.
Någon som är kul är att Moster i Småland införskaffar en stegräknare imorgon för att vara med i min stegutmaning. Roligt! J Någon annan som känner för att hänga på kanske?
Nu är det dags för hockey, Sverige – Tyskland.
Trevlig kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar