måndag 4 april 2011

Brunch på Hilton - liten recension

Den här veckan börjar just nu med tonfiskröra på mackan. Bättre start än förra veckan. Igår avslutades den dessutom med brunch på Hilton och det blev en billig historia för mig som fick äta gratis. Inte helt utan anledning förstås. Först fick jag en gummibit i min yoggi (de står redan upphällda i små skålar så det är bara att ta en) och bara en liten stund senare lossnade hela bottnen på mitt glas. Det sa bara ”klonk” när bottnen slog i tallriken som stod under och sen forsade det varm choklad rakt ner i mitt knä och över bordet. När jag sedan berättade detta för mamma och pappa visade det sig att även mamma fått gummi i maten när hon ätit där, hon fick förklaringen att gummit kom från diskmaskinen. Dags att skaffa en ny diskmaskin kanske? Hmm, inte helt bra betyg för Hilton.
I övrigt var det bra. Maten var god, några favoriter blev mango&passionsfruktssoppan/shotsen, det grova surdegsbrödet, räkröran och ostarna med fikonmarmeladen (jag som inte ens tycker om fikon). Tycker dock inte riktigt om att de höjt priset (igen). 250 kr är lite väl mycket, visst det är jättegott men förutom ostronen och chokladfontänen så är det inte så spektakulärt. Gott absolut, men inte till vilket pris som helst. 195 var mer rimligt.
Den här veckan har jag dock inte så mycket spektakulär mat att se fram emot. Håller på med matlistan nu och det går trögt. GI-tacopaj och italienska färsbiffar med pastasallad (på fullkornspasta) är just nu det enda. Nåja…nu ska jag strax bege mig till Trelleborg.
Hörs ikväll!

1 kommentar: