fredag 25 februari 2011

LIte träning för en gångs skull :)

Nu ska jag för ovanlighetens skull skriva lite om det den här bloggen kom till för; träning.
Igår körde jag styrka efter kalasföberedelserna och en smaskig (och nyttigt!) lunch bestående av en bit lax, en grillad kycklingklubba, keso och diverse skivade grönsaker. Mycket grönt, fibrer, bra protein och ont om snabba kolhydrater coh dåigt fett, toppen med andra ord!
Armar, mage och rumpa/lår stod på schemat och jag körde på med mina övningar.Inklusive lite "promenad" på löpbandet som uppvärmning tog det knappt en timme. Jag tror alltid att styrketräningen ska gå snabbt, jag vet ju liksom vilka övningar jag ska göra, det är ju bara att göra dem, men det tar mycket längre tid än vad jag tror. Varje gång! Jag borde kanske lära mig snart att det tar som minst 45 minuter.
Nåja...träningsvärken börjar redan komma. Känns bra! Jag gillar träningsvärk, då får man liksom ett bar besked på att man verkligen har jobbat.
Nu ska jag snart börja förbereda mig för ytterligare en dags delgivning i Trelleborg. Fick hitskickat en massa nya ärenden igår som måste ut. Blir härligt när nästa lön kommer! :)

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig lunch. Helt i min smak.
    Såg i "Barran" att våren hade kommit till Skåne. Någon hade sett snödroppar i Bunkeflostrand.
    Nu är hon på G,fröken Vår eller?
    Ses snart.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Ja, det var riktigt mumsigt! Någon vår har jag faktiskt inte alls märkt av än. Ska ut i skogen imorgon så då ska jag leta vårtecken för fullt :) Hade ju kännts skönt med ett litet vårtecken i alla fall.

    SvaraRadera