fredag 18 februari 2011

Bakning igen!

Mitt förråd av hembakta bullar börjar sina. Tänkte att jag skulle fylla på det nu med ännu en variant av morotsbullar. Den här gången har jag provat det här receptet med bland annat vetekli, linfrön och solrosfrön. Förutom att jag inte hade vetekli eller linfrön hemma då…istället fick det bli lite boveteflingor och lite rågkross så blev jag av med de småslattarna. Dessutom bytte jag ut hälften av vetemjölet mot grovt rågmjöl. Nu ska jag provsmaka med en klick smör och lite blåbärsmarmelad (det enda som liknar något i påläggsväg hemma eftersom jag annars äter keso eller tonfiskröra med ägg på mackorna numera).
Penslade med naturell yoghurt och pumpafrön och solrosfrön
 strött över. Ser inte helt tokigt ut, va?
Håll ut ni som sitter på jobb, snart är det fredagsmysdax!


2 kommentarer:

  1. Ser kanongoda ut. Skulle mer än gärna ätit ett par stycken om det inte varit för de där kolhydraterna.

    Trevlig helg
    kram från moster

    SvaraRadera
  2. Jo, kolhydraterna kommer man ju aldrig ifrån om det handlar om bröd. Det är dock ganska långsamma klohydrater eftersom de innehåller frön, kränor och grova mjölsorter. Gott var det i alla fall. :)

    SvaraRadera