lördag 20 september 2014

Update inför hösten

Nu är det höst och då behövdes lite ny design här på bloggen. Eftersom jag älskar hösten så jag trivs som fisken i vattnet just nu. Jag har gått och kastat längtansfulla blickar på mina hyllor med stickade tröjor i flera veckor nu och idag, äntligen, var det väder för en. Jag kunde ju inte ha jacka men jag fick i alla fall ha stickat.

Jag, min stickade tröja och Sandra åkte ner till Trelleborg för en loppisrunda. Fyra loppisar och en fika hann vi med innan vi var nöjda och åkte hem igen. Jag fick med mig några böcker, en vas (som ska användas som hurricane på mitt rum på jobb, nu när hösten är här :-D) och en typ fotogenlampa fast med plats för vanligt ljus. Just nu är den guldfärgad men den ska få en dusch svart färg imorgon tänkte jag och sen får jag fundera lite på var den hamnar. Badrummet här uppe är en het kandidat.

Mina fynd. 75 kr för alltihopa.
Tänkte påbörja en liten samling av Marian Keyes och Agatha Christie.
Kan ju inte gå fel tycker jag.
Imorgon tänkte vi starta dagen med att prova IKEA:s brunch och sen ta en tur till tippen. Igår var Martin lite krasslig och då passade jag på att röja i och utanför garaget. Det gick väldigt smidigt när han var ur vägen och inte kunde protestera. Mitt röjande har resulterat i en rätt bra hög med skit som ska kastas. Bland annat har jag samlat ihop marksten, kakel och tegel som jag inte vet vad vi ska göra med. De "följde med" huset (smart, då slapp förra ägarna kånka med skiten till tippen) och har varit utspridda i högar lite här och var. Men nu ska jag äntligen bli av med dem, härligt!

Innan dess är det dock dags för middag, soffhäng med ostbågar och "Elementary". Ha en trevlig lördagkväll.

1 kommentar: