söndag 14 september 2014

Helgen

Ursäkta värdens tråkigaste rubriksättning men det är verkligen tomt i huvudet.
Gårdagen bjöd på 30-årskalas i en lada i Kråkeholm. Mycket trevlig tillställning med god mat (kräftskiva med tillbehör), mysig lokal, trevligt sällskap och party långt in på småtimmarna. Dessutom blev vi ett helt gäng som ska springa Yddingeloppet den 26 oktober. Jag undrar hur många ur det här gänget som är likna sugna idag som de var igår för jag tror att alkoholen kan ha haft en viss inverkan på vissa personers väldigt nyfunna löparintresse. På vägen hem mötte vi Tidningsbärarna så jag tror att det är ett tecken på att det blev rätt sent (eller väldigt tidigt beroende på hur man ser på saken). Hem kom vi i alla fall så småningom. Jag var sådär lagom pigg när jag gick upp halv elva i morse. Då tyckte jag ändå att det fick vara dags. Lite efter att jag gjort mig i ordning hörde Sandra av sig och vi tog en tur till Vellingeblomman för lunch och en titt. Jag tror på allvar att det snart är dags för Tomtebyn att komma upp, det var en del tomma ytor som det stod kartonger vid och mycket upphängda tygstycken som nog skulle dölja julpynt. Jag gillar ju men inte riktigt än. På vägen tillbaka körde vi in om en loppisbod som vi upptäckte av en slump. Jag fyndade ett servettställ i nysilver för en 10:a och funderar på hur jag ska arrangera den på köksbordet. För tillfället ser det ut såhär (utan servettställ då jag tycker det blir för mycket silver) men det kommer att ändras. Brickan ska bytas och jag tror att salt- och pepparkvarnarna försvinner till förmån för servettstället.

Älskar hortensior.


Jag har lite grand den här bilden som inspiration, jag är väldigt förtjust i Day Home:


Nu ska jag alldeles strax få middag serverad. Martin har lagat mat och den är hans "berömda chili" (hans ord inte mina) som ska intagas. Vid förra provsmakningen var den stark att ögonen tårades men jag hoppas att han har fått fason på det nu.

Hoppas ni har haft en skön helg!

3 kommentarer:

  1. Halloween innan jul kanske?

    Kram Moster M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloweenshopen har en egen del och den var redan uppe så jag tror tyvärr det är juldags.

      Radera
  2. Nåja, det tar dem väl ett tag att få iordning allt det där. De brukar ju inte hålla igen precis. Men jag håller med om att det är lite väl tidigt.

    Moster M

    SvaraRadera