söndag 20 juli 2014

Rapport

En snabb rapport angående kriget mot mördarsniglarna...
Igår kväll, efter att det blivit mörkt, gick Martin på jakt. Han slaktade 61 mördarsniglar. 61!!! Idag följde jag med. Jag tycker att de är fruktansvärt äckliga så jag stod för ljuset och finkammade gräsmattan och rabattkanterna med ficklampan medan Martin gick hack i häl. Ungefär var 10:e sekund vrålade jag "SNIGEL" och Martin kom med hink och kniv och såg till så att de hamnade ( i halvor) i hinken. Jakten tog slut vid 63 idag, det blir 124 sniglar på två kvällar. Det är helt galet. Och då tar ändå fällorna en hög varje natt.

Detta blir ett bildlöst inlägg för, tro mig, ni vill INTE se en hink full med sniglar i bitar. Det är så sjukt äckligt.

Nästa inlägg blir trevligare, jag lovar. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar